۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۱۹

امیر سیاری خبر داد:

برگزاری همایش ملی توسعه سواحل مکران با حضور رییس جمهور

برگزاری همایش ملی توسعه سواحل مکران با حضور رییس جمهور

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت : مراسم افتتاحیه این همایش با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری با بیان اینکه قدرت دریایی مولفه هایی چون ناوگان نظامی قدرتمند، ناوگان تجاری و علم و صنعت و زیرساخت ها در سواحل دارد، افزود: امروز در خصوص ناوگان نظامی قدرتمند و همچنین ناوگان تجاری کشور توان خوبی داریم و باید تلاش کنیم تا توسعه زیرساخت ها تسریع شود.

دریادار سیاری گفت: آب های آزاد دنیا متعلق به همه کشورها و ملتهاست و هرکس توانمندی حضور در آب های آزاد را داشته باشد می تواند در این عرصه ها حضور داشته باشد.

وی همچنین افزود: ما توان دفاعی کشور را در ابعاد مختلف برای دفاع از منابع، منافع و مرزهایمان و توان بازدارندگی ارتقا می دهیم و اگر لازم باشد توان مقابله با هر دشمنی در هر کجا را داریم.

وی ادامه داد : ما در آب های آزاد حضور داشته و داریم و در بسیاری از بنادری که با آنان هماهنگی شده بود از جمله سودان، جده، جیبوتی، سریلانکا و لاذقیه پهلو گرفتیم.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه دریا در ابعاد مختلف مزیت های زیادی برای کشورها دارد، افزود: در سده های اخیر توسعه لازم در این بخش در کشورمان صورت نگرفته است و باید به این مهم توجه کرد و در سواحل به ویژه سواحل مکران باید توسعه مدنیت داشته باشیم.

وی ادامه داد : سواحل مکران، امکانات بالقوه ای برای پیشرفت دارد و ما امیدواریم با برگزاری همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی و همچنین رزمایش های دریایی در این حوزه بتوانیم هرچه سریع تر توسعه مدنیت را در این منطقه داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت : این همایش 28 بهمن‌ماه به مدت 3 روزدر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در کلارک برگزار می‌شود.

سیاری همچنین تاکید کرد: مراسم افتتاحیه این همایش با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

کد خبر 1814849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha